ကၽြန္ေတာ္ က်န္တဲ့အေၾကာင္းေတြ သိပ္ျပီးမေရးခ်င္ေတာ့ဘူး….က်န္းမာေရးနွင့္ပတ္သက္ျပီးေရးရရင္
လည္း ေရွ ့ေနျဖစ္ေနဦးမယ္…ဒီေတာ့ ပညာေရးကိုပဲ ဆက္ျပီးေရးၾကတာေပါ့။
အေျခခံပညာေရးကစျပီးေျပာမယ္ဗ်ာ…ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဘြဲ ့ရတိုင္းပညာမတတ္ဘူးလို
့ထင္ရင္
ကိုယ္ဘာသာအရင္ေမးၾကည့္ပါ။လြယ္လြယ္ရခဲ့တာပါဆိုရင္ေတာ့ သိကၡာရိွ၇ီွပဲ…ျပန္သိမ္းထားလိုက္ေတာ့….မိမိကိုယ္ကို
ကိုယ္ယူထားတဲ့ ဘြဲ ့နွင့္ထိုက္တန္ျပီဆုိမွ
ျပန္ထုတ္သံုးေပါ့…..ပညာရဲ ့ ့မူလအရည္အခ်င္းကကို ဘြဲ ့ဆိုတာ သတ္မွတ္ေပးတာ….မင္းမွာ
ဒီပညာရပ္နွင့္ပတ္သက္လို ့ ဒီေလာက္ေတာ့သိျပီ ဒီေတာ့ဒီအဆင့္ေလးေတာ့ သတ္မွတ္ေပးမယ္ဆိုတာ….အဲဒီေတာ့
ဘြဲ ့သာရတယ္..ပညာမတတ္ဘူးဆိုရင္ေတာ့ ေပးတဲ့သူေတြက
မေပးသင့္ဘဲေပးလိုက္လို ့ပဲ..သိပ္ျပီးရွည္ရွည္ေ၀းေ၀းစဥ္းစားမေနနွင့္….အဲဒီလူေတြကေရာဘာေၾကာင့္
ေပးသလဲ…ခံယူရဲတဲ့သူေတြရိွလို ့ေပးတယ္….
ပညာေရးဌာနမွာ ေဆာင္ပုဒ္ရိွတယ္..စိတ္ဓာတ္၊စည္းကမ္း၊ပညာ….
၁။စိတ္ဓာတ္…
အဲဒီစိတ္ဓာတ္ဆုိတာ ဘာမွ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဓာတ္ခိုင္မာရွင္သန္ေရးမဟုတ္ဘူး..
စဥ္းစားၾကည့္ပါ…သူငယ္တန္းကေလးက မ်ုိဳးခ်စ္စိတ္ဓာတ္ကို ဘယ္သိမွာလဲ…
အဓိကေျပာခ်င္တာက မိမိကိုယ္ကို ယံုၾကည္တဲ့စိတ္၊အေပါင္းအသင္းနွင့္စုေပါင္းေနထိုင္တဲ့စိတ္၊
လူတိုင္းမွာကိုယ္နွင့္သက္ဆိုင္တဲ့ အလုပ္ရိွမွန္းသိတဲ့စိတ္….လြတ္လပ္မွဳကိုျမတ္နိုးတဲ့စိတ္…
အဲဒါေတြကို မသင္ဘဲနွင့္မိမိဘာသာသိလာေအာင္ ေက်ာင္းတက္ခိုင္းတာ….ဘယ္ေက်ာင္းဆရာကမွလည္း
အထူးျပဳျပီးထပ္သင္ေပးဖို ့မလိုဘူး…
မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဓာတ္ဆုိတာနွင့္ပတ္သက္ျပီး ပခုကၠဴကေက်ာင္းဆရာၾကီးတစ္ဦးကဘယ္လိုေျပာလဲဆိုေတာ့
ဟ..ေကာင္ရ..မင္းတို ့က မယ္သီလရွင္ျမင္လည္း ဟိုဒင္းစိတ္လာေအာင္လုပ္ခိုင္းေနတာလား..
ေနရာ၊ေဒသ၊အခ်ိန္ေပၚမွာမူတည္ျပီး သူ ့အလိုလိုေပၚလာတဲ့အရာကြ…ေလ်ာက္ေျပာေလ်ာက္ေအာ္ေန
တာေလကုန္တယ္…တဖက္ကမ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဓာတ္ေတြ တသြင္သြင္ေအာ္ျပီး တို ့ျမန္မာနိုင္ငံၾကီးလည္း
ထံုးသုတ္ခံလိုက္ရပါျပီကြာ…တဲ့..အဲဒါကၽြန္ေတာ္ေျပာတာမဟုတ္ဘူး။။။မေက်နပ္ရင္
ပခုကၠဴက
ေက်ာင္းဆရာၾကီးကိုေျပာ..လိပ္စာေပးလိုက္မယ္…ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ေထာက္ခံတယ္။
၂။စည္းကမ္း
စည္းကမ္းဆိုတာ ကေလးေတြမွာရီွျပီးသားပါ…ေက်ာင္းကိုလာရင္ အျဖဴအစိမ္း၀တ္ခဲ့ရမယ္…ဒါကစည္းကမ္းပဲ။။ဘယ္လိုစည္းကမ္းပဲဆိုေတာ့
ေက်ာင္းသားအားလံုးက
အတူတူပဲ..ခ်မ္းသာလို ့လည္းေ၇ာင္စံု၀တ္ခြင့္မရိွဘူး… တူညီေသာဥပေဒအေသးစားပဲ…ဒါကိုလိုက္နာေစခ်င္တာ..ဒီလိုပဲ..က်န္တဲ့စည္းကမ္းေတြကိုလည္း
လိုက္နာေအာင္သင္ယူေစတယ္…စာရြက္စာတမ္းေတြနွႈင့္စကားလံုးခန္ ့ခန္
့ၾကီးေတြနွင့္ေရးထားတဲ ့
စည္းကမ္းကို ဥပေဒလို ့ေခၚတယ္…ငယ္ငယ္တုန္းကေတာ့အားလံုးနီးပါး စည္းကမ္းကိုလိုက္နာၾကပါ
တယ္..ၾကီးသြားမွာသာ ဥပေဒကိုသိပ္မသိေတာ့တာ…အသက္ေျပာတာပါ။
၃။ပညာ
ဒီစကားလံုးနွင့္ပတ္သက္လို ့ထဲထဲ၀င္၀င္ေဆြးေႏြးခ်င္ရင္ ဆရာၾကီးဦးေအာင္သင္းကိုသာေမးၾကပါ။
ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့သိသေလာက္ေျပာမယ္။ေက်ာင္းသားတိုင္းကိုသင္ဖို ့ ဆရာတိုင္းကို
သင္ရိဳးညြန္းတမ္းဆိုတာေပးထားတယ္။သင္ၾကားရမဲ့အေျခခံပင္မအေၾကာင္းအရာမ်ားကိုညြန္းဆိုတဲ့စာတမ္း…..သူငယ္တန္းလို
့သတ္မွတ္ထားတဲ့အတန္းမွာ ကေလးငယ္တစ္ဦးအေနနွင့္ ဒီေလာက္ေတာ့
သိသင့္တယ္ဆိုျပီးအၾကမ္းဖ်ဥ္းေ၇းဆြဲထားတာ။အဲဒီေတာ့ သူငယ္တန္းတိုင္းဒီေလာက္ေတာ့သိရမယ္။
ဒီထက္ပိုသိရင္ပိုေကာင္းတယ္။သင္ဖ်ားညြန္းတမ္းကေတာ့ ကိုယ့္ကိုစာသင္ေပးတဲ့ဆရာရဲ
့ေစတနာ
ေပၚမွာမူတည္တယ္။ဒီလိုသင္ၾကားတဲ့အခါမွာလည္း ကေလးငယ္တိုင္းမွာ လက္ခံနုိင္မွဳစြမ္းအားမတူၾက
ပါဘူး..ဒီေတာ့ တစ္နွစ္သင္လို ့မတတ္ေသးရင္ နွစ္နွစ္သင္ေပးမယ္ေပါ့။အလြယ္ေျပာရရင္
စာေမးပြဲက်တယ္ေပါ့။ခက္တာက အဲဒါကိုလက္မခံတာပဲ။ဒီေတာ့ ဆရာကိုအျပစ္တင္ျပီး
ေက်ာင္းသားက်ရင္ ထုေခ်လြာတင္ခိုင္းတယ္။သင္ၾကားမွုညံံတယ္ဆိုျပီး နယ္ေျပာင္းတယ္။ဒီေတာ့
ဆရာေတြကလည္း အကုန္လံုးကို အေအာင္ေပးလိုက္တယ္။သိသင့္သိထိုက္တဲ့ အတိုင္းအတာတစ္ခု
အထိ သင္ယူနိုင္ျခင္းမရိွပဲ ေနာက္တစ္ဆင့္တက္ျပီးသင္ယူခု္ိင္းတယ္။ဒီေတာ့
အလြယ္လမ္းကိုလိုက္လာတယ္။ျဖတ္လမ္းကိုအားကိုးလာတယ္။အဲဒီကစျပီး ခံယူခ်က္ေတြ ပ်က္စီးသြားျပီး
အခုလိုျဖစ္ကုန္တာပါ။အေရွ ့ကရည္မွန္းခ်က္ၾကီးနွစ္ရပ္လည္းက်ိဳးပ်က္သြားတယ္။
အဲဒါေၾကာင့္ေျပာတာ ေ၇ရွည္စီမံကိန္းနွင့္လူညြန္ ့တုန္းေအာင္လုပ္ခဲ့တာလို
့……………..
ဘယ္လိုလဲဆိုေတာ့ စာတတ္ေျမာက္မွဳရာခိုင္းနုန္းကိုတိုးခ်င္တယ္…စာရြက္ေပၚမွာေနာ္…..
ဒီေတာ့ မူလတန္းပညာကိုသင္ၾကားျပီးသူေပါင္းဘယ္ေလာက္ေပါ့…………..
အလယ္တန္းပညာသင္ၾကားျပီးသူေပါင္းဘယ္ေလာက္ေပါ့………………
အဲဒီမွာ မူလတန္းပညာကိုျပီးဆံုးခဲ့တယ္ဆိုတဲ့ကေလးက…ဆယ္နွစ္သားကေလးငယ္တစ္ေယာက္မွာ
ရိွသင့္တဲ့ အရည္အေသြး၊ဗဟုသုတ၊ခြဲျခားဆံုးျဖတ္နိုင္တဲ့ညဏ္ေတြ ပါမလာဘူး…
အဲဒါေတြက လက္ေတြ ့မွာတကယ္ျဖစ္ေနတာပါ…
ဆက္လက္ေဆြးေႏြးခ်င္ပါေသးတယ္…
No comments:
Post a Comment
ကၽြန္ေတာ္သိသမွ်ေလးေတြ၊ေတြ ့သမွ်ေလးေတြ၊ေတြးမိသမွ်ေလးေတြကို မွတ္စုျပဳလုပ္ထားျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္.......အကယ္၍ အမွားပါခဲ့လွ်င္ ကၽြန္ေတာ့္မွာသာ တာ၀န္ရိွပါတယ္.မိတ္ေဆြတို ့အလည္တစ္ေခါက္ေလာက္လာခဲ့ပါဦးေနာ္...