ကၽြန္ေတာ္ ဒီေန ့ည အိပ္မေပ်ာ္ဘူး..ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ သမိုင္းနွင့္ခ်ီျပီး
ပညာကိုတန္ဖိုးထား
ခဲ့တဲ့ျမန္မာေတြ အခုမွ ဘာေၾကာင့္ ပညာကိုတန္ဖိုးမထားေတာ့တာလဲဆိုတာ
ခံျပင္းလြန္းလို ့ပါ။
ခင္ဗ်ားတို ့စဥ္းစားၾကပါ…
ပထမနိုင္ငံေတာ္ကိုထူေထာင္ခဲ့တဲ့ အေနာ္ရထာက သူ ့စစ္သူၾကီးေလးပါးကို
အမတ္အျဖစ္ခန့္ ့ခဲ့သလား..စစ္သူၾကီးအျဖစ္ပဲထားခဲ့တာပါ..နိုင္ငံေတာ္ကိုထိန္းေက်ာင္းေပးဖို
့ အမတ္ေတြကိုေတာ့
ပညာရွင္ေတြက္ုိပဲခန္ ့ခဲ့မွာပါ..အေနာ္ရထာက မနဴဟာအရွင္ဘုရင္ကိုနန္းခ်ျပီးေတာ့
ဘာေတြသယ္ခဲ့သလဲ..ယဥ္ေက်းမွဳ၊စာေပ၊အနုပညာနွင့္ ဘာသာကိုသယ္ခဲ့တယ္..အဲဒီတိုင္းျပည္က
သံယံဇာတအကုန္လံုးကို ငါပိုင္တာဆိုျပီးထုတ္ေရာင္းမစားခဲ့ဘူး…..သယ္ခဲ့တဲ့စာေပေတြက္ုိလည္း
ပ်ံ ့ပြားေအာင္ေဆာင္ရြက္ခဲ့တယ္…ေက်ာက္စာေတြကသက္ေသပါ..စာေပကိုပ်ံ ့ေစဆိုျပီး
ေလမွာျဖန္ ့လို ့ရမလား…ပညာရွင္ေတြကပဲ ျဖန္ ့ေပးခဲ့ရတာပါ။အားလံုးကလည္း
သင္ယူခဲ့တယ္။
သက္ဦးဆံပိုင္ ဘုရင္အဆက္ဆက္မွာ မင္းက်င့္တရားကို ေစာင့္ေရွာက္ထိမ္းသိမ္းဖို
့ အမတ္ေတြက္ုိ
ခန္ ့ထားခဲ့ပါတယ္။ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ သမိုင္းမွာနာမည္ေက်ာ္တာ သူရဲေကာင္းရယ္၊အမတ္ရယ္
ဒီနွစ္ခုက အဓိကပဲေလ။ဒါဟာ လက္နက္ကိုအားကိုးတဲ့ေခတ္မွာေတာင္ ပညာရွင္အတြက္ေနရာရိွတယ္။ေနာက္တစ္ခုက
သက္ေတာ္ရွည္အမတ္ဆိုတာၾကားဖူးးမွာပါ။
ဘုရင္က သက္ေတာ္ရွည္အမတ္မင္းကို ေသဒဏ္ေပးခြင့္မရိွပါဘူး။ဘာေၾကာင့္
လည္းဆိုေတာ့
ဘု၇င္က သူမွားရင္ဆံုးမနိုင္ေအာင္ခန္ ့ထားတဲ့ ပညာရိွမို ့လို ့ပါ။ေနာက္တစ္ခုက
တိုင္းျပည္နွင့္ပတ္
သက္တဲ့ကိစၥေတြအတြက္ဆိုရင္ ညီလာခံထိုင္ျပီး မဲခြဲၾကပါတယ္။သူတစ္ေယာက္တည္းက
အမိန္ ့ထုတ္
လို ့မရပါဘူး။ဒါက ဘုရင္စနစ္မွာေတာင္ သူ ့ေနရာသူထားတဲ့အေၾကာင္းပါ။ျမန္မာလူမ်ိဴးတိုင္းကလည္း
ပညာကို သည္းၾကီးမဲၾကီးသင္ယူရပါတယ္။သူ ့ေခတ္မွာေပၚထြန္းတဲ့ ပညာစံုကိုတတ္မွ
ပညာရိွပါ။
ေနာက္တစ္ခုက ကုန္းေဘာင္ေခတ္ေနွာင္းဘုရင္မ်ိဳးဆက္မျပတ္ခင္မွာ အေနာက္နိုင္ငံကဘာသာရပ္
ေတြ၀င္ေရာက္လာေတာ့လည္း ေလာကဓတ္ပညာဆိုျပီး ေလ့လာခဲ့တယ္။တကယ္ေလ့လာခဲ့တာပါ။
ေနာက္ေတာ့ ေလ့လာလာတဲ့ပညာေတြကိုလည္း စက္ရံုေတြတည္ေထာင္ခဲ့ၾကပါတယ္။အဲဒီေနရာမွာ
အဂၤလိပ္က ျမန္မာတစ္ျခမ္းသိမ္းထားတာေတာင္မွ စစ္ဘက္ဆိုင္ရာေတြပဲေလ့လာခဲ့ဆိုျပီးမလုပ္ခဲ့ပါဘူး
ဘာသာရပ္အစံုကို လူအသီးသီးက ေလ့လာခဲ့တာပါ။
သူ ့ကၽြန္ဘ၀ကိုေရာက္သြားေတာ့လည္း ပညာရပ္ေတြက္ုိဆည္းပူးရပါတယ္။ဆည္းလည္းဆည္းပူးၾက
တယ္။ဒါက ငါ့ရန္သူရဲ ့စာေပမို ့လို ့အထင္မၾကီးဘူးဆိုျပီး မျပစ္ပယ္ခဲ့ၾကပါဘူး။ေနာက္ဆံုး
ညီမွ်မွဳမရိွ
လို ့ ကၽြန္ပညာေရး အလိုမရိွေၾကျငာတယ္။သို ့ေသာ္လည္း စာမသင္ေတာ့နွင့္ဆုိျပီး
ဆန္ ့က်င္တာမဟုတ္ဘူးဗ်။ကိုယ္ထူကိုယ္ထ အမ်ိဳးသားေက်ာင္းေတြတည္ေထာင္ခဲ့ၾကတာ။ျမန္မာမွဳျပဳ
နုိင္သေလာက္ကို ျမန္မာမွုျပဳခဲ့တာ။စာမသင္ခိုင္းတာမဟုတ္ဘူး။
ကဲ..မဆလ လက္ထက္မွာလည္း ျမိဳ ့ရြာမွာ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားဆိုရင္ အားလံုးကေလးစား
အားက်ေလာက္ေအာင္ ပညာကိုတန္ဖိုးထားခဲ့တဲ့ လူမိ်ဳးေတြပါ။ပညာသင္ၾကားျခင္းကို
သိပ္ျပီး
စိတ္ဆႏၵျပင္းျပၾကတဲ့လူမိ်ဳးပါ။
အခုေခတ္မွာလည္း တစ္ခ်ိဳ ့မိဘေတြက ပညာေရးစနစ္ကို သေဘာမက်ေသာ္လည္း
မိမိတို ့ရဲ ့သား
သမီးေတြကို စာတတ္လို ့ဘာလုပ္မွာလဲဆိုတဲ့ အျမင္မရိွဘဲ တိုင္းတပါးကို
ေစလြတ္ျပီးပညာကို
ဆက္လက္သင္ယူခိုင္းတုန္းပါ။
အခုေနာက္ပိုင္း ဆယ္နွစ္တာကာလေလာက္မွာ ပညာတတ္ေတာ့ ဘာလုပ္မွာလဲဆိုတဲ့စကားကို
ေတာ္ေတာ္ၾကားလာရတယ္။အထူးသျဖင့္ ေက်းလက္ေတြမွာ ။အဲဒါဘာေၾကာင့္လဲ။
ဘယ္သူ ့အျပစ္လဲ။သမိုင္းတစ္ေလ်ာက္ပညာကို ျမတ္နိုးခဲ့တဲ့လူမ်ိဳးေတြက
ဘယ္လိုျဖစ္ကုန္တာလဲ။
အေျဖကေတာ့ တစ္ခုပဲ၇ိွတယ္။မင္းမေကာင္းလို ့။ဘယ္လိုမေကာင္းလဲဆိုေတာ့
စစ္သူၾကီးကိုအမတ္ခန့္ ့လို ့ေပါ့ဗ်ာ။အေနာ္ရထာေတာင္ မလုပ္တဲ့ကိစၥ သူတို ့ကလုပ္ရဲတယ္။
မွန္တယ္။ေက်းလက္ေဒသက လူေတြ သားသမီးကို မိမိရဲ ့စီးပြားေရးအခက္အခဲအတြက္ ေက်ာင္းထုတ္ရတယ္။တစ္ခိ်ဳ
့ကလည္း ရိွတာေလးအကုန္ခံျပီးေက်ာင္းထားတယ္။ဘယ္လိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္
မိဘမွာလည္း ေမ်ာ္လင့္ခ်က္ကေတာ့ရိွတာပဲ။လယ္ထဲမွာဆင္းရဲ မွာေၾကာက္လို
့သားသမီးကို ေက်ာင္းထားတာ။ခက္တာက သားသမီးက ဘြဲ ့ရလာေတာ့လည္း အလုပ္ကမရဘူး။ေနာက္ဆံုးေတာ့လည္း
မိဘကိုသနားလို ့ လယ္ထဲမွာမိဘကို ျပန္ကူရတယ္။အေျခခံ
လူတန္းစားရဲ ့အျမင္မွာေတာ့
ဘြဲ ့ရလည္းလယ္ျပန္ထြန္မယ့္အတူတူ ဆက္ျပီးေက်ာင္းမထားခ်င္ေတာ့ဘူး။ဒါဆို ဘာေၾကာင့္အလုပ္မရသလဲ။အင္း…ေနရာလြတ္မရိွလို
့ပါေပါ့။ဘာေၾကာင့္ေနရာလြတ္က မရိွရတာလဲ…အင္း သူမ်ားဦးသြားလို ့ပါေပါ့။ဘယ္သူဦးသြားလဲ…..
အင္း…..အဲဒီလူေတြဦးသြားပါတယ္ေပါ့ဗ်ာ….ကဲဟုတ္ျပီ…ကံေကာင္းလို ့အလုပ္ရျပန္ေတာ့လည္း
တက္လမ္းကသိပ္မရိွဘူး….ဘာေၾကာင့္လဲ..ခင္ဗ်ား ဘယ္ေလာက္ၾကီဳးစားျပီး
လုပ္လုပ္….
ခင္ဗ်ားထက္နိုင္ငံကိုခ်စ္ပါတယ္ဆိုတဲ့လူေတြ အတြက္ေနရာကခ်န္ထားရေသးတယ္။ေနာက္ဆံုး
ၾကံရာမရေတာ့ သူမ်ားနိုင္ငံသြားျပီး ေအာက္ေျခသိမ္းေလးလုပ္ျပန္ေတာ့လည္း
နိုင္ငံကိုမခ်စ္ဘူးတဲ့။
၀န္ထမ္းဘ၀ နွင့္ေနျပန္ေတာ့လည္း လစာကမေလာက္ေတာ့ မိဘဆီျပန္ေတာင္းၾကရတယ္။ဒီေတာ့
မိဘကလည္း သနားေတာ့ေပးတယ္။အေျခခံလူတန္းစားအျမင္ၾကေတာ့ ဘာလုပ္မွာလဲကြာ…အခုအ
ခ်ိန္ထိ မိဘကိုလက္ျဖန္ ့ရတုန္း…ဟိုဘက္အိမ္ကေကာင္ေလးဆို ကားဂိတ္မွာကုန္ထမ္းတာ
တစ္ေန ့
ငါးေထာင္ေလာက္ရတယ္။ဒီေတာ့ ကုန္ထမ္းျကမယ္ေပါ့ဗ်ာ….ဘာေတြမွားေနၾကသလဲ….
ဘယ္လိုျဖစ္ေနၾကသလဲ…
ေနာက္ဆံုးေတာ့ တကၠသိုလ္တက္ေနတဲ့ေက်ာင္းသားကလည္း ဘြဲ ့ရလာလည္း အိမ္မွာအလွခ်ိတ္ဖို
့
ထက္အသံုးမ၀င္ဘာဘူးကြာ..ဆုိျပီး စာေမးပြဲေအာင္ရံုေလာက္ပဲေလ့လာတယ္။သူ
့အေတြးနွင့္သူေတာ့
လည္းမွန္သလိုလိုပါ။ထင္ေပၚရင္စင္ေတာ္ကမေကာက္ဘဲ….ေထာင္ထဲထည့္ခံရမွာကိုး…..
ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့ တပ္မေတာ္သားတစ္ခ်ိဳ ့ကေျပာေသးတယ္…မင္းတို ့မတတ္လို
့ ငါတို ့က ၀င္ပါရတာ…စဥ္းစားၾကပါ…ဒါဟာ ေ၇ရွည္စီမံကိန္းခ်ျပီးလုပ္ထားတဲ့အလုပ္တစ္ခုဆိုတာ…..
ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ခင္ဗ်ားတို ့မၾကိဳးစားလို ့..ခင္ဗ်ားတို ့ ညံံ့လို
့ဆိုျပီး အေျပာမခံရေအာင္..ဘာျဖစ္ျဖစ္ၾကိဳးစားၾကပါ..ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းဆိုင္ရာတကၠသိုလ္အားလံုး
တပ္မေတာ္မွာရိွတယ္…ဒီလူေတြဘယ္ေရာက္လာ
မယ္ထင္သလဲ…ကိုယ့္ေနရာမေပ်ာက္ခ်င္ရင္ ပညာကိုၾကိဳးစားသင္ၾကပါ။
ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ရွင္းတယ္….ပညာဆိုတာသင္ခြင့္ရိွတဲ့အခ်ိန္မွာသင္ရမယ္….
ေနာင္တစ္ခ်ိန္ အမိွဳက္ေကာက္ရမယ္ဆိုရင္ေတာင္ ဆက္သင္ရမွာပဲ…မသင္ပဲနွင့္တတ္တာမရိွဘူး
တတ္ခ်င္ရင္ေတာ့ စစ္ထဲသာ၀င္ၾကေပေတာ့…တတ္ဖို ့ေတာ့မဟုတ္ဘူး…တပ္ဖို
့ေခတ္ဆိုေတာ့
ခင္ဗ်ားေနရာတစ္ခုေတာ့ရလိမ့္မယ္….
ကၽြန္ေတာ္ေျပာေျပာေနတဲ့ ေရရွည္စီမံကိန္းနွင့္လူညြန္ ့တံုးေအာင္လုပ္တယ္ဆိုတာ..
ေနာက္တစ္ခုက အနာဂတ္ကိုထိုးေကၽြးလိုက္ရတဲ့အထဲမွာ မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြရဲ
့ခံယူခ်က္နွင့္ယံုၾကည္
ခ်က္ကိုပါအဆစ္ထည့္သြားတယ္ဆိုတာ..အဲဒါကိုေျပာတာ…
ခင္ဗ်ားတို ့က ဘြဲ ့ရရင္ဘာလုပ္မွာလဲေျပာေလ..ဆည္၀ကဗ်ိဳင္းေတြက ၾကိဳက္ေလပဲ..
ဘြဲ ့ရလည္းဘာလုပ္မွာလည္းလို ့ေနာက္တစ္ခါၾကားရင္ေတာ့
ဘြဲ ့ရေတာ့ ဘာမွလုပ္ရမွာမဟုတ္ဘူးကြ…မင္းေခါင္းထဲက ပညာေတြက္ုိထုတ္သံုးရမွာလို
့ပဲေျဖမယ္.
ခင္ဗ်ားတစ္ေယာက္ဒီစာကိုဖတ္မိလို ့ ကိုယ္ညီငယ္ညီမငယ္ေတြကို ျပန္ေျပာနိုင္ရင္
ကၽြန္ေတာ္ေက်နပ္ျပီ…သင္သင့္တဲ့အခ်ိန္မွာသင္ရမဲ့ပညာကိုအရင္သင္ပါ ေနာင္တစ္ခ်ိန္ သင္ထားတဲ့
ပညာေတြကိုျပန္သံုးခြင့္ၾကံဳလာပါလိမ့္မယ္….
ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ အေတြ ့အၾကံဳဆိုတဲ့စကား….ကၽြန္ေတာ့္ဆရာေဒါက္တာေအာင္ၾကီးကေျပာဖူးတယ္..ဘာလဲတဲ့
တစ္အေျမွာက္တစ္ဆယ္ ဆိုတဲ့ အေတြ ့အၾကံဳလားဆိုတာ..တစ္နွစ္လာလည္းဒါ.ေနာက္နွစ္လာ
လည္းဒါ…အဲဒါမ်ိဳးဆယ္နွစ္ျပည့္တာနွင့္ ဆယ္နွစ္စာအေတြ ့အၾကံဳလို ့ေျပာရင္
လူၾကြားတဲ့…
ဒါေၾကာင့္ ဘယ္သူေတြဘာေျပာေျပာ ေလ့လာၾကပါ…ခက္တာက အခုက အင္တာနက္ေပၚဆိုေတာ့
အားလံုးကေလ့လာခ်င္တဲ့သူေတြပါ…စကားေျပာင္းေျပာမယ္..ေလ့လာဖို ့ေျပာေပးၾကပါေပါ့ဗ်ာ…….
ကၽြန္ေတာ္အားလံုးကို ေမတၱာရပ္ခံခ်င္ပါတယ္..ေနာင္မွာ နယ္ကကေလးေတြနွင့္ဆံုရင္
ပညာကို
ဆည္းပူးဖို ့တတ္နိုင္သေလာက္ေျပာေပးၾကပါ….သူတို ့ေတြ တကယ္ကို မ်က္စိပိတ္ေနၾကပါျပီ..
ဘယ္သူေတြ ကာဆီးထားတာလဲဆိုတာလည္း မသိေတာ့ပါဘူး။ဒါနိုင္ငံေရးလို ့ထင္ခ်င္တဲ့သူထင္နိုင္တယ္။ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့
ပညာေရးအေၾကာင္းေရးတာ။ေလသံလည္း
နိုင္ငံေရးေလသံေပါက္ရင္ေပါက္လိမ့္မယ္…ခံစားရလြန္းလို ့ ဘယ္သူ ့မွေဖာ့မေျပာနိုင္ဘူး။
ကၽြန္ေတာ္မွားတယ္ထင္ရင္ ခင္ဗ်ားတုိ ့သားသမီးရတဲ့အခ်ိန္သိလိမ့္မယ္..ကၽြန္ေတာ့္သားေလးက
ဒီနွစ္သူငယ္တန္းတက္မွာဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ေတြးျပီးပူတယ္..ငါ့သားမ်ား
ဒီလို ေအာက္တန္းက်တဲ့ စိတ္ဓာတ္၀င္သြားမလားဆိုျပီးေတာ့….ဟုတ္တယ္ေလ…ေက်ာင္းသားရဲ ့အလုပ္
က ပညာသင္တဲ့အလုပ္ပဲဟာ…စာေမးပြဲဆိုတာ ကို္ယ္ဘယ္ေလာက္သိသလဲလို ့ေမးတာ…
ဘာမွမသိဘဲ..စာေမးပြဲေအာင္ေတာ့ေရာ တန္ဖိုးရိွမွာလား…စာေမးပြဲသာေအာင္သြားတယ္…
မသိျခင္းက အရင္အတိုင္းပဲ…အသိပညာကလည္း အရင္အတိုင္းပဲ…လက္မွတ္ၾကီးကိုင္ထားရတာက
ပိုဦးမယ္…တကယ္တတ္ တကယ္သိခဲ့ရင္ေတာ့ ဒီနိုင္ငံက မသံုးရင္ က်န္တဲ့နိုင္ငံကသံုးလိမ့္မယ္…
အဲဒါလည္း မ်ိဳးခ်စ္စိတ္မရိွတာမဟုတ္ဘူး…လူသားတစ္ဦးက လူသားတစ္စုကို
အက်ိဳးျပဳတယ္ဆိုရင္
အဲဒါ လူပီသတာပဲ…..မသံုးပဲထားလိုက္ရင္ တံုးသြားမွာေပါ့…ဒီလိုဆိုရင္
သူမ်ားေျပာသမွ်ေခါင္းျငိမ့္တဲ့
ဦးေႏွာက္မရိွတဲ့သူျဖစ္သြားမွာေပါ့..ဒီနိုင္ငံကသံုးျပီဆိုရင္
ျပန္လာသံုးမွာေပါ့…ဘယ္သူမဆို…ကိုယ္ေဆြမ်ိဳးရိွရာမွာေသခ်င္တာေပါ့။
ကဲ ေျပာရတာလည္းစိတ္မေကာင္းပါဘူး..စာဖတ္သူကိုရန္ေတြ ့ေနသလိုျဖစ္ေနတယ္….
တကယ္ဆို ကၽြန္ေတာ္က ေဆးပဲကုခ်င္တဲ့သူပါ…ခက္တာက ေနာင္တစ္ခ်ိန္ကၽြန္ေတာ္တို
့အိုသြားတဲ့
အခါ ဒီေန ့လူငယ္ေလးေတြ လက္ထဲ ဘ၀ကိုအပ္လိုက္ရမွာ….အခုျပင္မွ ေနာင္စိတ္ေအးရမွာ…
No comments:
Post a Comment
ကၽြန္ေတာ္သိသမွ်ေလးေတြ၊ေတြ ့သမွ်ေလးေတြ၊ေတြးမိသမွ်ေလးေတြကို မွတ္စုျပဳလုပ္ထားျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္.......အကယ္၍ အမွားပါခဲ့လွ်င္ ကၽြန္ေတာ့္မွာသာ တာ၀န္ရိွပါတယ္.မိတ္ေဆြတို ့အလည္တစ္ေခါက္ေလာက္လာခဲ့ပါဦးေနာ္...